torsdag 30 mars 2017

Deprimerande


Onsdagen var en sådan där dag som bara försvann i ett töcken. Visserligen var det disigt hela dagen, så det var inte så svårt. Inte nog med dimman och diset, det småregnade också hela dagen. Ett sånt där tunt fint regn som tränger genom den mest impregnerade jacka. Men det kunde varit värre. Det kunde ha både snöat och åskat så jag borde kanske inte klaga.

Jag blir bara så trött och deppig när man nästan behöver ha ficklampa med sig när man går ut även om det är mitt på dagen. När vi nu har infört sommartid tycker jag det är självklart att vi inför sommar också, annars är det väl ingen mening med det hela.

Tidigare i veckan var jag så energisk och började så smått ändra om i rummen och förbereda för den kommande påskhelgen. Solen sken och humör och ork var på topp. Sen behövs det bara en endaste vissen dag för att jag ska tappa lusten helt. Just nu ligger alla planer på is och jag kan lika gärna hoppa ner bland dunbolstren och dra ner nattmössan över ögonen så jag slipper se eländet.



25 kommentarer:

  1. Snart kommer solen tillbaka ... och även lusten att fortsätta med det som är påbörjats i tankarna :) Ha tålamod och håll ut!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det är upp och det är ner. Vädret påverkar oss mera än man kan tro.
    Här skiner solen, men jag har förstått att vädret ni hade i går kommer hitåt så småningom under dagens lopp.
    Så jag ska ha lite fart under galoscherna, ta mig ut i trädgården och jobba med "nakenhäcken" medan det är väder för det!
    Ha en fin torsdag Gunnel! Hoppas solen kommer tillbaka till dig idag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gäller nog att jobba på i raketfart när det är bra väder, så man sen kan ligga och tycka synd om sig själv när solen tar ledigt.

      Radera
  3. Godmorgon!
    Humöret kan inte ligga på topp alltid!

    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Det snöade här igår - du kan ju vara tacksam att du slapp det :-). Men snön försvann lika fort som den kom. Eftersom jag hade barnbarnet här med bruten arm, slapp jag gå ut. Jag hade fullt upp ändå. Jag är inte så beroende av vädret annars heller. Jag får ofta dåligt samvete när det är så där riktigt vackert väder - då MÅSTE man ju gå ut och får inte sitta inne vid datorn och ha trevligt.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag påverkas mycket av värdet och snö och regn är det värsta jag vet.

      Radera
  5. Jag förstår dig! Jag påverkar också av vädret....märkte det väldigt mycket nu när vi var i Sverige! Lusten till att göra något bara försvinner :(
    Solkram till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det bästa är att dra ner persiennerna så man inte ser regnet.

      Radera
  6. Det var en trevlig kväll!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Svar
    1. Jag gillar att sitta ute i solen och läsa, fast under ett träd.

      Radera
  8. Det låter skönt att krypa ner och gömma sig i dunbolster. Gärna att jag hade den söta katten med mig också och jag får låna mössan.
    Ibland känns det tungt och är det då molnigt så känns det för många ännu tyngre. Jag kan inte säga att jag påverkas av vädret så, men däremot sommartiden, den påverkar mig. Eller, rättare skrivet, ändringen till sommartid eller vintertid då på hösten. Det rubbar mig, på något sätt.
    Igår hade vi snö fram och till en stor del av dagen, men den föll ner och smälte bort direkt. Idag försöker solen att titta fram. Hoppas att den kommer till dig också snart, så du kan få känna dig, och må, lite bättre.
    Varm kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Regnet strilar fortfarande ner, men jag har hört att det eventuellt blir bättre till helgen. Jag håller tummarna.

      Radera
  9. Mitt humör styrs också ganska mycket av vädret, så jag förstår mer än väl hur du känner.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att många påverkas väldigt mycket av vädret.

      Radera
  10. Här ska inte krypas ner under något bolster. Jag förväntar mig att våren ska göra sitt jobb och glädja oss människor! Basta! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas våren rättar sig efter våra önskemål.

      Radera
  11. Det har varit liknande väder här så under dagens långpromenad kändes det mer som oktober än slutet av april. Grått, mörkt och dystert. Så i dag var jag glad över att inte behöva vara ute några längre stunder! Men kanske hittar solen oss i morgon!

    Kram

    SvaraRadera
  12. Ja så är det, en enda dag mulen och man är nere på noll igen, hur i hela friden är vi funtade Gunnel. Sådan är och blir jag också, suck trist.
    Men det vädret var nämligen helt perfekt för att elda rishögar och de två brasorna blev stora fina, vi hade kunnat grilla korv till ett helt kompani, hi hi . . .
    Vinden var rätt och lite duggregn på onsdagen och idag torsdag rejält med regn men det var okej att elda ändå. Rishögarna är nämligen vis skogskanten - åkerkanten
    så inte vill man ha gnistor till skogs. Vårbruket börjar snart så det måste bli klart i tid, grannen arrenderar ju markerna, sen ska vi börja kapa ved, alltid samma visa.
    Men i år ska vuxna barnbarn hjälpa till eftersom de också behöver björkved till sin öppna spis vintertid.En del tror att veden är gratis, jovisst, men den ska hem från skogen och man behöver olika hjälpmedel för att det ska bli en ved klump till pannan.
    Rolf är glad för att han är frisk och pigg och kan jobba i skogen m.m. inte behöver han eller jag på på 'gym'. Jag gympar hemma, särskilt nu när min sonhustru hjälper mig med olika redskap hemma för att stärka rygg och andra muskler, sommarsäsongen i trädgården kräver stark kropp och jag varit så lat i vinter, mer eller mindre deppig.
    Men nu fick jag en hundvalp av familjen i födelsedags present, Ludde född 15/3
    så nu får jag gå upp i ottan på 'kiss-promenader' för det behöver jag minsann.
    Gissa om jag är lycklig, för du vet Gunnel när du hade 'din' vovve Santos ? hur kul de va. Ludde är en blandras - Bishon Frisé + pudel.
    Till helgen åker vi till Ängelholm och myser med Skåningarna.
    Må väl/ Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lyckliga du som har fått en valp. Bichon och pudel måste vara en bra blandning.

      Radera
  13. Men naturligtvis borde införandet av sommartiden och sommaren höra ihop, men så icke!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dåligt att det inte stämmer överens.

      Radera