torsdag 21 maj 2015

Jag föredrar reklam


Igår låg det ett vykort till mig i postlådan. Det hör inte till vanligheterna...antingen är det reklam eller räkningar, så detta var verkligen positivt. Vi har tid för dig, stod det på framsidan. Så omtänksamt! Tänk att det i denna stressade tid finns några som verkligen ger sig tid och vill träffa mig. Men det var något bekant över det här vykortet. Jag hade bestämt för mig att jag fått ett likadant i fjor.

Det stämde. När jag vände på kortet och läste, såg jag att det kom från min tandläkare. Så besviken jag blev! Det var dags för ett nytt besök och de föreslog den 1 juni, och då blev jag glad igen. Den tiden passar inte mig alls. Jag ringde genast upp för att ändra tiden, men tandsköterskan har nog kommit på att jag alltid försöker flytta fram tiden så hon sa glatt att det var ok att jag kom den 3 juni i stället. Just då hade jag ingen bra ursäkt till hands utan vi kom överens om att ses då. Men nu när jag tänker efter i lugn och ro, så.......visst var det något väldigt viktigt jag hade inplanerat att göra den 3 juni?!!?!

23 kommentarer:

  1. Haha! Ja, tyvärr är det så att reklamen nästan är bättre - får man något som är personligt är det oftast något "lurt" ......Men du kommer kanske på vad du hade inplanerat den 3 juni :D
    Kram

    SvaraRadera
  2. Usch så känner jag också när det kommer kallelse därifrån. Jag försöker också hitta en ursäkt att jag inte kan komma då. Men det är nog bara att bita i det sura äpplet...Ta du den 3/6 så kanske du klarar dig ett år till. / Britt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är kanske lika bra att behålla tiden jag fått nu.

      Radera
  3. Blir svettig bara jag läser om kallelse till tandläkaren. Har ännu inte besökt någon sedan min flytt hit till Umeå och nu börjar rädslan för tandläkaren blandas med skräcken för att få tandlossning...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur obehagligt det än är att gå till tandläkaren, så är det nödvändigt.

      Radera
  4. Jag har haft världens underbaraste tandläkare tills för 1 ½ år sedan. Han har varit så lugn och försiktig, och nynnat lite då och då. Så jag är väl lite udda, för jag går gärna till tandläkaren. Sparkar av mig skorna så jag kan vicka på tårna. Ringer om jag inte får tid då jag ska ha.
    Min nya tandläkare är också jättebra.
    Du får sparka av dig skorna, och vicka på tårna, andas med magen. I tankarna kan jag hålla dig i handen.
    Kram och Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det var snällt av dig. Men det är nog tveksamt om det hjälper.

      Radera
  5. Skulle du inte åka till Köpenhamn då:-))))
    Det är bäst att bita i det sura äpplet, och få det överstökat!
    Kramar Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha! Tack för att du påminde mig! Det var ju det jag skulle göra.

      Radera
  6. Haha, klart att almanackan är fulltecknad hela juni! Var det inte då du skulle resa jorden runt?
    Jag fick däremot ett mycket trevligare brev härom dagen, en bloggkompis som skickade mig en påse märgärter att så! Hur hon nu tror att jag ska lyckas med den bedriften, ja så kan jag nog men sen!
    Ha en mysig pingsthelg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har helt rätt! Jag är mycket upptagen hela juni.

      Radera
  7. Jag är också rädd för tandläkare och tandhygienister, fyy att sitta där huvudet neråt
    och fötterna uppåt ! vilken ställning !
    Fast dem behövs ju,
    och min tandläkare är en mycket snäll och snygg man, hihi...,
    jag går inte mer än en gång om året hos tandhygienist, för jag har inga hål i tänderna ! Och det
    är jag tacksam för !

    Ha det gott vännen och lycka till hos tandläkare ! Kram !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är också väldigt lyckligt lottad och har så gott som aldrig några hål. Men bara doften och den obekväma ställningen i stolen ger mig obehagskänslor.......sen ska vi inte tala om vilka hål de där besöken gör i plånboken.

      Radera
    2. En timme ca hos tandhygienist här i Kalmar gå på ca 1000 kronor ! så billigt
      är det ju inte, men tur att det blir bara en gång om året !
      En liten hälsning från Amanda !

      Radera
  8. Jag känner igen det där!
    Du hittar säkert på något så att du kan skjuta upp det där besöket lite till.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  9. Haha......klart du har nåt viktigt för dig den 3/6.
    Men du.....Äre inte sig likt så säg. Man vill ju helst slippa tandläkaren.
    Fast min tandläkare är en riktigt trevlig och rolig tandläkare. Så.......bäst man håller sig kvar hos honom. Vill ju inte träffa någon citron inte.

    Kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min tandläkare är också väldigt trevlig, men jag vill ändå slippa att gå dit.

      Radera
  10. Jag får nästan aldrig någon vanlig post nuförtiden.
    Min mamma brukade skriva brev och skicka kort till mig när hon var frisk och relativt pigg. När hon blev sjuk fram tills dess att hon gick bort var det jag som skickade kort och brev i stället. :)
    Hoppas att allt går bra hos tandläkaren.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är kul att få ett "riktigt" brev någon gång.

      Radera
  11. Visst blir man glad av en personlig hälsning i brevlådan... men då helst inte från tandläkaren. Känner igen mig... måste alltid byta dag... avskyr det där med tandläkarbesök.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Egentligen förstår jag inte varför jag alltid vill byta dag. Det är ju lika obehagligt vilken dag jag än går.

      Radera