fredag 24 september 2010

Höst?




Igår var det höstdagjämning. Betyder det att sommaren är definitivt slut nu? Det verkar inte så. Idag har det varit ett helt underbart väder. Sådana här dagar är man lycklig att man är jobbledig och har en trädgård att vara i.

Hur fint väder det än är, så blir man tvungen att åka och handla mat. På ditvägen blev jag omkörd av en karl som direkt körde in och placerade sig framför mig. Jag var tvungen att bromsa, annars hade jag kört in i hans bil. Jag blev så förbaskad! Jag såg min chans när han hamnade bakom en lastbil. Då blåste jag förbi honom med ett leende på läpparna. Det tålde inte den här stackars karlen utan så fort han fick en möjlighet så susade han förbi mig igen. Han höll en hastighet som var betydligt högre än tillåtet. Synd att inte trafikpolisen syns till vid sådana tillfällen. Jag får väl trösta mig med att jag åtminstone retade upp honom.

Ny börjar det dyka upp ljuscaféer också. Inte sådana där trevliga caféer där man sitter vid levande ljus och myser. Nej, det ska vara ljusljust med vita väggar och strålkastare. Jag tror inte att det är något nytt att man blir trött när det går fram emot höst och vinter. När jag var barn pratade alla vuxna om det som något helt naturligt. Då fick man själv försöka lösa problemet; kanske med hjälp av lite vitaminhokuspokus, vad vet jag. Det finns ju människor som mår extremt dåligt av att det blir mörkare. Jag är själv mycket beroende av ljus, men jag tror aldrig jag skulle kunna tänka mig att besöka ett ljuscafé. Då tänder jag hellre alla lampor i huset och lagar mig en kopp kaffe. Det gör säkert samma nytta och är betydligt billigare.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar