lördag 18 september 2010

Fel i receptet?



När jag kom ut från OJ igår regnade det, så jag satte mig snabbt i bilen och körde iväg. Då såg jag att det var något fastsatt under ena vindrutetorkaren. Jag fick vänta med att stilla min nyfikenhet tills jag kom hem. Det var en "kryddpåse". Med hälsning från nya Moderaterna. På baksidan var tryckt ett recept på falukorv: Korvgryta à la Reinfeldt. 


Jag måste erkänna att jag är ganska trött på det här politiska käbblet. Det har ju av förklarliga skäl blivit mycket av den varan nu. Inför varje val försöker alla partier med lite nya grepp för att locka till sig väljare. Jag kan förstå att det kan bli idétorka ibland. Själv är jag inte så värst imponerad av något partis reklamfilm. Den här "kryddpåsen" tyckte jag dock andades lite humor, men jag förstår inte varför den sattes under min vindrutetorkare. Hade det inte varit bättre att ge sig till känna och ge mig påsen i handen? Jag vill påpeka att jag lider definitivt inte av förföljelsemani, men tanken gick osökt till mjältbrandshysterin i USA. Barn varnar man alltid för att inte ta emot godis från okända människor, och man ska var noga med att inte lämna sitt drinkglas utan uppsikt när man är ute och festar. 


Nu tror jag faktiskt inte att någon skulle hälla det här pulvret i sin mat, och det står inte något om att man ska göra det heller. Det är därför jag undrar: är det fel i receptet? Efter valet hoppas jag att Fredrik blir inbjuden till något matprogram och lagar sin falukorvsgryta. Annars får jag väl maila honom och fråga vad det var för kryddor han stoppat ner i påsen.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar