onsdag 1 september 2010

Hej då!



Idag reste den siste eller rättare sagt de sista semesterfirarna härifrån. Bara till Mölle, men vi hinner inte träffas mer innan de åker tillbaka till Luxemburg. Det var en trist dag speciellt för Rasmus. Han räknar ju Santos som sin hund även om det skiljer 100 mil emellan dem. Tre dagar på rad har den lille, vite krulltotten väntat på sin kompis utanför skolan. Dagens höjdpunkt! Santos fick så många kramar idag innan han åkte så han var alldeles mörbultad. Katarina fick tigga sig till en kram. Hon var inte lika viktig som Santos. Rasmus och jag har bestämt att för att trösta oss ska vi åka till Maxi i morgon och köpa en polisbil i Lego. Då har vi lite sysselsättning på eftermiddagen och sitter inte bara och deppar.


Idag kom Den Kungliga Veckotidningen med posten. Kanske inte direkt veckans höjdpunkt, men ganska kul att titta igenom ändå. Det bästa är ju klart alla bilder från olika fester och evenemang. De som är med på bilderna har oerhört tjusiga kreationer. Men det är nog inte heller många av dem som har haft något låglönejobb. Ibland är det skönt att bara sitta och vända blad och slötitta. Läsa tycker jag inte är någon större vits. Texten är ofta så banal och sanningshalten är troligtvis inte många %. Dessutom är grammatiken ibland så man håller på att storkna. Min ena dotter tycker att jag är en "grammatikryttare". Jag vet inte om det stämmer,  men jag tycker att det som trycks i en tidning måste åtminstone vara rättstavat.  


Så fram med rödpennan för en sista genomgång av Sveriges största skvallertidning. Sen ska jag sitta i soffan och mysa och titta på Medium.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar