torsdag 30 november 2023

Nu är det dags

Eftersom det är 10:e året i rad som jag har en adventskalender så var temat ganska givet: JUBILEUM. Ett jubileum brukar var något man firar efter ett visst antal år men det behöver inte bara var något som slutar med en femma eller en nolla. Jag tycker man själv kan få välja vad man vill fira lite extra, för ett jubileum ska firas, helt klart. Nu kunde jag inte komma på 24 olika jubileér, men det finns saker och ting som kallas för något med anknytning till jubileum och de fick också en plats. Jubel är närbesläktat med jubileum. Jubla gör man ju när något är bra eller ska uppmärksammas extra. En del inlägg är som vanligt ganska långsökta....men ha tålamod.....någonstans hittar ni något som har med jubel eller jubileum att göra. 


Vad det gäller söndagsbloggarna så har jag redan avtalat med damerna som jobbat i år, att de fortsätter även nästa år. De fick inte riktigt visa vad de gick för i år, så de får en ny chans, vilket jag tror de uppskattar.

Jag är bara ett steg från att bli rik. Det enda som fattas är pengar.

Så här nära har jag aldrig varit förr.


Välkommen i morgon till 2024 års julkalender.

26 kommentarer:

  1. Roligt att se dig bokstavspyssla igen! Och "jubileum" låter spännande som tema. Men ... hur i all världen kan det redan vara dags för adventskalender 2023? Det är ju bara någon månad sedan vi hade december 2022. ;) Alldeles galet vad tiden har bråttom!
    Önskar dig allt gott med en kram från norr!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Annica! Jag tycker också att tiden bara swishar förbi...fast ibland känns det skönt.

      Radera
  2. Det ska bli så roligt med din kalender, ser fram mot imorgon. Jag har ju tyvärr inte följt den i alla de tidigare 9 åren men är glad att jag hittade till dig tack vare vår gemensamma bloggvän Bosse. Och det ska bli väldigt spännande att se vad som finns bakom jubileumsluckorna.
    Ha nu en fin avslutning på november så ses vi imorgon!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du vill vara med och öppna luckorna.

      Radera
  3. Damerna är ju lika underbar som du =) Det kommer att bli en perfekt adventskalender. Ha en bra torsdag!, kram

    SvaraRadera
  4. Ska bli kul att följa din Jubileumskalender! Tanterna är fantastiska ... ser fram mot deras söndagsinlägg!
    Ha nu en fin torsdag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tanterna har semester i december men de dyker upp på det nya året.

      Radera

  5. Jublar gör jag, långsökt är bra så en får tänka till lite.
    Söndagsbloggarna därtill!!
    Jubeltorsdag 🤗



    SvaraRadera
  6. Haha, du är obetalbar Gunnel! Här sitter jag i min tur och ler, ser så framemot din kalender! Jubileum ska firas, absolut. Nu fick du nästan igång mig också...jag funderar redan på hur jag i min tur ska kunna tangera ditt tema i min blogg. Kanske jag går bet? Men njuta av din det vet jag att jag kommer att göra.
    Jublande hälsningar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska bli kul att se vad du kommer på om temat.

      Radera
  7. Jag ser fram mot din kalender och dina söndagbloggar Gunnel!
    Ha en fin torsdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  8. Du är härlig!!
    Svar....Det stämmer nog in på många!
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Spännande! Ser fram emot jubileumskalendern. Tyvärr kan jag nog inte kommentera från mobilen... men ibland så sitter jag förstås vid datorn... och då funlar det. Kram Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan inte heller kommentera från min mobil. Det beror säkert på mig och inte mobilen.

      Radera
  10. Tack! Vad trevligt med ett jubileum! Och jag ser verkligen fram emot din kalender. Ja, förstås även dina Söndagsdamer är favoriter.
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Tack för inbjudan och jag kommer absolut att följa din kalender för nu är tävlingssäsongen snart slut ;-)
    Så kul tema med jubileum så det ska bli intressant att läsa dina tankar kring det. Min gissning på "godis" var ju ljusår från det rätta svaret ;-)

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var faktiskt ingen som gissade rätt. Jag har varit urdålig på Bosses tävlingar i år.

      Radera
    2. Jag har aldrig tur när det gäller lotterier så i "gränderna" har det varit kärvt. I går gick det förvisso vägen men då var tärningen inte inblandad ;-) Men, men, det lär ju vara viktigare att delta än att vinna...

      Kram

      Radera
    3. Jag får tänka så. Det är hur som helst kul att gissa, och nån gång borde jag ha tur, tycker jag.

      Radera
  12. Så jag ser fram emot din 10:e julkalender!!! Vilket jubileum! Är mäkta stolt över dig. Sedan älskar jag alltid dina bilder som du har nosat upp någonstans antar jag;-)

    PS. Man kan ju bli/vara rik på upplevelser också, men det är inte lika roligt som att simma i pengar... kanske;-) DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pengar är alltid bra att ha, men det ger nog mer om man kan uppleva en massa saker i stället, som inte behöver kosta så mycket. Det finns gott om kul bilder på nätet. Vad skulle man göra utan en dator?

      Radera