torsdag 3 augusti 2023

Att sitta i det gröna.

Det skulle jag faktiskt kunnat göra ifall jag valt grässoffan, som jag visade. Min bloggvän Tove var nog orolig att jag inte skulle ha andra möbler som passade till, så hon skickade en bild på vad hon hittat.

Det var både fåtölj, bord, matta och golvlampa. Det enda som fattas är väl egentligen en vas med maskrosor på bordet. Nu väntar jag bara på att någon ska skicka mig en bild med gräsgardiner, sen är möbleringen klar. Men jag tvivlar på att någon heminredningstidning kontaktar mig för att göra ett hemma-hos reportage. Stilen är nog lite väl extrem. 

I söndags kom Zoé och hennes familj hit och stannar i två veckor. Pysselrummet, som Zoé älskade är borta, men det hindrade inte henne från att göra ett litet album till mig. Hon placerade sig vid köksbordet med sitt material och efter ett tag kom hon och lämnade mig ett jättefint album.


Detta är framsidan och sen följde ett stort antal sidor där hon satt in foton på oss två och skrivit lite och klistrat dekorationer.




Man kan ju bara bli glad för en sådan present. Det första rum som jag ska inreda i lägenheten är hobbyrummet, så Zoé och jag har någonstans att sitta och pyssla. Jag ska ha ett stort bord där, så det kommer inte att bli trångt när Hanna kommer samtidigt. Hon är också en liten pysselfia.

34 kommentarer:

  1. Ha ha - ska ge mig ut och leta prästkragsvasen åt dig!
    Hjärtevarmt är det att läsa om Zoé och dig! Queens båda två.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är så omtänksam, Tove!

      Radera
    2. Innan jag somnade igår kväll kom jag på att jag skrev nog prästkrage istället för maskrosor - fixar båda så klart :-)

      Radera
    3. Haha! Blandat bukett blir bra.

      Radera
  2. Det gröna möblemanget påminner mig om en grön vardagsrumsmatta som vi hade för några år sedan. Hade ju passat perfekt med bordet och fåtöljen. En vas med maskrosor låter som pricken över i:et.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror med det hade piggat upp med lite blommor.

      Radera
  3. Så härligt att du får rå om Zoé och hennes familj ett par veckor nu. Ha det så trevligt!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt med ett avbräck från packandet.

      Radera
  4. Sjögrästapeter på väggarna skulle också passa bra i naturtemat.
    Och så blir jag ju alldeles varm i hjärtat av albumet från Zoé. Tror du kommer att njuta av att inreda hobbyrummet. Så mycket kul ni kommer att ha där.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sjögrästapeter hade jag helt glömt bort. Det hade vi faktiskt i ett av rummen när vi flyttade in i huset för 50 år sen.

      Radera
  5. Jag tänkte också på sjögrästapeter som var så populära förr!
    Vilket fint album som Zoé gjorde till dig. En gåva att bli riktigt glad av!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är så pysslig av sig och vi har jättekul.

      Radera
  6. Låter som en bra plan att inreda bästa rummet först!
    Så fint album- som andas kärlek =)
    Nja kan ju bli lite enahanda med gräsgardiner.....du kanske ska satsa på kappa av färgglada vattenkannor=)

    SvaraRadera
  7. Åh, så fint och så kärleksfullt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev jätteglad för albumet.

      Radera
    2. Vilket fint album hon gjort med så mycket kärlek nedlagt i det, vet hur glad man blir när man får genuina presenter från barnbarnen...Fick en så fin tavla Mille gjort i syslöjden där han skrev om mig, det var förra årets finaste julklapp, kram https://kort.webblogg.se/

      Radera
    3. Det är något speciellt med barnbarnspresenter.

      Radera
  8. SÅ härligt med knåp och presenter från barnbarnen! Det doftar kärlek av ditt album.
    Godkvällskram!

    SvaraRadera
  9. Mysigt att sitta tillsammans och pyssla. Har inga gröna gräsgardiner att erbjuda.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Det är kanske svårt att hitta den sortens gardiner.

      Radera
  10. Härlig present!

    svar..Vi är många som hatar att förlora
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Hahaha! Ja, med dina gröna gräsmöbler bad du nästan om det. Gräset kommer förfölja dig resten av livet;-)
    Så fint Zoé gjort:-) Det där med att pyssla verkar ha gått i arv:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. En gräsfåtolj på balkongen kanske? Zoé är fjärde generationens pysslare för min mor var skicklig i det mesta när det gällde sömnad, stickning, virkning, dekorering osv.

      Radera
  12. Såg ju denna gröna grässkapelse i ditt första inlägg om soffköpet. Men fint att det blev en repris. Alla kanske inte kunde se det första. Dock kanske väl mycket grönska.Kul med bilderna.
    Vad roligt med Zoé och familjen på besök. Och vilket fantastiskt album och present till dig som hon gjort. Verkligen roligt att spara och minnas.
    Varm kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har många presenter som barnbarnen gjort till mig och de är kära minnen att ha.

      Radera
  13. En så härlig tjej! Lik mormor! Förstår att du njuter av sällskapet. Nej tack till gräsöblerna. Kram till dej!

    SvaraRadera
  14. Vilken jättefin gåva och vilken fin liten tjej du har så fina barnbarn.. hoppas att ni allihop får en trevlig helg nu kram Nicki

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hinner göra mycket kul tillsammans.

      Radera
  15. Besök av barnbarn med familj = trevliga och njutbara dagar! Fin present från Zoé. --- Haha, även om grönt är skönt så bör man nog inte överdriva. Det finns gränser för allt.
    Kram från norr!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har rätt. Jag har lagt det gröna på hyllan nu.

      Radera