söndag 3 september 2017

Livet är tufft


Allt jag gillar är antingen olagligt, omoraliskt, beroendeframkallande, dyrt eller omöjligt.

Så illa är det faktiskt inte. Jag kan inte komma på något olagligt som jag skulle vilja göra, och inte omoraliskt heller för den delen. Beroendeframkallande kanske stämmer in lite, för när jag håller på med min hobby så vill jag aldrig sluta. Dyrt stämmer helt säkert in. Det finns mycket som jag önskar jag hade råd att skaffa mig, men det är inte så att jag går och grämer mig över att jag inte har den möjligheten. Omöjligt stämmer då rakt inte. Allt är möjligt, och om det inte är det så får man se till att det blir så. 

18 kommentarer:

  1. Kloka tankar och ord från dig och jag kan bara hålla med :)
    Ha en bra söndag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog många som känner likadant.

      Radera
  2. Bra tänkt där och jag kan bara instämma!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att ha en hobby som är beroendeframkallande är ganska trevligt.

      Radera
  3. Du har så rätt Gunnel. Du är en klok kvinna!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  4. Jag instämmer helt och fullt :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Som vanligt så håller jag med dig. Det är nog inte mycket som är billigt, men som jag brukar säga, -Man måste spara, för att sen kunna unna sig. Hela livet går ut på att spara. Som sjukpensionär så har man ingen hög inkomst.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är faktiskt kul att först spara till något man önskar sig. Det fick jag lära mig som barn och har försökt lära mina barn samma sak.

      Radera
  6. Jag är som du Gör inget olagligt,omoraliskt Kanske lite beroendeframkallande JA!Dyrt Ibland!
    Sen tror jag på att Inget är omöjligt det omöjliga tar bara längre tid!
    Stor kram!

    SvaraRadera
  7. Ja, där ligger jag i lä. Beroendeframkallande, ja mycket. Dyrt, jo visst. Omöjligt, det kan det verka som först, men sen så.
    Fint att få läsa dina funderingar.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är man tillräckligt envis så är det inte mycket som är omöjligt.

      Radera
  8. Och dessutom alltid fettbildande! ;)

    SvaraRadera