lördag 29 oktober 2011

Frukostbord


Så här ser mitt frukostbord ut: dagens tidning och en mugg kaffe. Numera kan jag sitta hur länge jag vill vid frukostbordet utan att behöva titta på klockan. Helgen är ändå speciell. I lugn och ro läser jag första delen av tidningen där det ibland står något intressant från Åstorp också. Nästa del Sporten, lägger jag lååååångt bort. Kultur och Nöjesdelen är däremot intressant, och Helgdelen är nog den jag ägnar längst tid åt. Där finns korsorden och lite hjärngymnastik på morgonen är inte helt fel. Det hinner bli några muggar kaffe också under tiden.

Det är tyvärr övervägande trista nyheter man får läsa om: människor som farit illa på olika sätt, överfall, inbrott och fiffel och båg till höger och vänster. Idag stod att berätta om en man som gick runt i ett bostadsområde på en mindre ort i Skåne och utgav sig att komma från kommunen. Han ville prata med de boende om säkerhet, hade han sagt. En uppmärksam dam hade ringt polisen och det visade sig så klart att han hade inget med kommunen att göra. Jag håller med Mikael Wiehe när han sjunger: Vem i hela världen kan man lita på?

4 kommentarer:

  1. Det är så jäkla "nimnt", som grannen brukar säga, att kommentera flera inlägg hos dig....

    Det är goa mornar när man bara kan sitta och ta det lungt.

    Krya på dig nu, så gott det går!

    KRamar

    SvaraRadera
  2. Visst är det skönt att i lugn och ro få ägna sig åt tidning och kaffe på morgon, utan några tider att passa. Sporten lägger jag också undan, men det mesta andra läser jag också.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det räcker att min man läser sportsidorna.

    SvaraRadera