tisdag 9 maj 2023

Framtidsplaner

Det känns som om luften gått ur mig totalt...rena punkteringen. Det har varit så mycket att fixa och dona med innan mäklarbesöket, så när hon körde härifrån bara satte jag mig ner och gjorde inte ett skvatt. Jag fortsatte med det resten av dagen för jag var jättetrött. Det har varit lite si och så med måltiderna sista tiden. Jag har ätit när jag haft tid eller känt för det, men några bestämda mattider har jag inte hållit. Det är inte det optimala och min förståndiga inre röst sa åt mig att gå och laga middag. Sagt och gjort. Jag stekte ägg, korv och potatis och det smakade som den lyxigaste måltid. Nu måste det bli bättre ordning och reda här.


Jag upptäckte att mycket av det jag gjort utomhus inte var något som mäklaren la så stor vikt vid. Men nu är det i varje fall klart tills fotografen kommer hit. Jag behöver bara underhålla det som redan är gjort. Känns faktiskt lite konstigt att inte ha den här pressen längre. Det är absolut inget jag saknar, för jag tror inte det är så nyttigt i längden. Klockan 10 på kvällen orkade jag knappt hålla ögonen öppna så det blev sängen för min del. När jag vaknade nästa morgon var det ljust ute som det brukar vara annars när jag vaknar vid 7-tiden. Jag tittade på klockan och fick en mindre chock. Den visade kvart över 9!!!! Jag hade sovit ca 11 timmar!


Nu känner jag mig som mitt gamla vanliga jag igen, så det var säkert välbehövligt. Även om det  kommer att dröja tills huset blir sålt känns det ändå bra att det hela är igång nu. Det är inget jag kan göra mer utan nu är det mäklaren som tar hand om allt. Givetvis hoppas jag att det blir sålt snabbt så jag kan flytta. Jag har ingen lägenhet på lut än, och vågar knappast binda upp mig för någon heller innan allt är klart. Det viktigaste i nuläget är att få huset sålt. 

Jag får göra som alla andra stora stjärnor och ge mig ut på turné. Bo och Ulrika föreslog att jag kunde magasinera mina möbler och bo hos dem tills jag hittade en lägenhet. Katarina och Peter har också erbjudit mig logi ifall det skulle behövas. Jag hoppas givetvis att jag snabbt ska hitta en "hemmaarena" att utgå ifrån. I nuläget orkar jag inte riktigt bekymra mig utan jag tror att allt kommer att ordna sig. 

28 kommentarer:

  1. Jag förstår om luften gick ur dig. Du har ju jobbat järnet en längre tid nu. Men så skönt att du kund sova ut. (Fast jag gissar att första tanken var - att nu har jag sovit bort hela förmiddagen.)
    Jag hoppas att du hinner njuta av dina plommon - annars får du väl säga att du kommer och plockar några fram på sensommaren/höstkanten - när det väl blir plommon brukar det ju bli så mycket att man inte vet vad man ska göra med alla.
    Ha nu en fin tisdag finaste Gunnel! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Du har rätt...jag fick nästan dåligt samvete när jag såg hur mycket klockan var. Vi har alltid fått mycket plommon och jag hoppas de nya ägarna ska ha samma tur.

      Radera
  2. Jag förstår mer än väl att luften gick ut dig. Du hade jobbat mycket, intensivt och länge så när allt är klart kommer oftast den känslan. Skönt för dig att du kunde sova ut för du behövde det garanterat.
    Nu vet jag inte hur bostadsmarknaden är hos dig men här är få hus till salu så det brukar bli snabba försäljningar. Hoppas det blir så för din del med för har man väl bestämt sig så har man. Jag hade nog börjat titta så smått bara för att se hur marknaden ser ut.

    Önskar en fin tisdag nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas på en snabb affär. Björnås, där jag bor, är ett väldigt eftertraktat område så det är ju en fördel.

      Radera
  3. Så skönt att få sova ut och att du behövde göra det är inte att undra på. Du måste ha varit både psykiskt och fysiskt utmattad efter allt slit med hus och trädgård inför mäklarbesöket.
    Hoppas nu att husförsäljningen går snabbt och att du får tag i någon trevlig lägenhet!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känns bra att ha kommit så här långt.

      Radera
  4. Inte alls konstigt att luften gick ur dig efter allt som du gjort innan mäklarbesöket och det var ju jättebra att du fick sova ut ordentligt och nu känner att krafterna börjar återkomma. Hoppas nu att du kan koppla av och njuta av våren och det fina vädret.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns bra att jag kan ta dte lite lugnare nu.

      Radera
  5. Du har verkligen haft så mycket att tänka på en längre tid så det är inte undra på att luften gick ur när du hade nått målet så här långt. Det är ju både kropp och själ som är involverade sådana här gånger. Själen mest, skulle jag vilja påstå. Skönt att du fick en lång natts sömn och jag tror som du, att allt ordnar sig på bästa sätt. Du kan slappna av!
    Stort lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Håller med om att den psykiska pressen är nästan värst. När allt detta är över och jag har flyttat ska jag ta en långsemester och inte göra ett skvatt.

      Radera
  6. Det var en välbehövlig nattsömn, som du verkligen behövde. Du har ju haft en stor omställning i ditt liv, och mycket att tänka på. Söker du bostadsrätt eller en hyresrätts lägenhet? Många styrkekramar Lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill ha en hyresrätt och helst i närheten av Rönneå.

      Radera
  7. Det tar ett tag att varva ner när man har haft så mycket omkring sig. God sömn och god, vällagad mat är nog vad du behöver för att nå bättre. Skönt att du har träffat mäklaren så att husförsäljningen kan komma igång. Nu får du väl tid att pyssla med något du gillar.
    Ha en skön dag! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har faktiskt unnat mig själv att bara slöa flera kvällar på rad. Riktigt härligt.

      Radera
  8. Det är stor förändring som du gör och då kan man tappa orken!
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag känner mig aningen urlakad.

      Radera
  9. Inte alls konstigt om luften gick ur! Minns hur det var för mig när allt var i ordning för fotografering och visning ... och sen efter flytten samma sak igen.
    Du behövde säkert den sömnen!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du vet hur det. Jag har bara tänkt på allt jobb som är innan försäljning och flytt, men inser nu att när jag väl flyttat ska allt packas upp igen. Puh! Men då tar jag det i min egen takt. Kram

      Radera
  10. Klokt av dej att inse dina begränsningar. Nu får du ta det lugnt ett tag. Passa på och njut av allt du gjort i trädgården. Måste vara fint där nu!
    Gissar att ditt hus är intressant. Bra avstånd till Helsingborg...ok till Malmö.
    Önskar dej all lycka med försäljningen. Och ett liten lägenhet finns säkert att få... Annars får du ge dej ut på turné till dina barn så länge. Kram //Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket börjar blomma i trädgården nu. Det är en härlig tid. Åstorp är väldigt attraktivt att bo i för det är betydligt billigare huspriser här än i Helsingborg, och vi har dagis och skola på gångavstånd från alla villor här på Björnås.

      Radera
  11. Mycket är det med en flytt, helt klart. Och jag förstår verkligen att du var helt slut. Nu är mycket gjort och det är bra så. Du har nog redan funderat över plats att bo på och vid tillfälle hittar du lägenheten du vill ha. Att magasinera möblerna är ju en god idé så du inte behöver jäkta.
    Håller tummarna och försäljningen kan gå snabbare än du tänkt dig.
    Många tankar.
    Varm kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. En del hus här har blivit sålda på mindre än en vecka och jag hoppas givetvis på det.

      Radera
  12. Den långa nattvilan behövde du! Unna dig många sovmorgnar innan det är dags att flytta för då blir det ju en tid med mer jobb och stress igen. Ha det gott!
    Kram från norr!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir säkert jobbigt efter flytten med, men då har jag i varje fall ingen tidspress.

      Radera
  13. Det var ju onekligen aningen mycket den senaste tiden för dig. Men nu är det värsta över. Att vakna klockan 9 är vardagsmat för min del, men så lägger jag mig också väldigt sent. Nu håller jag tummarna att huset blir sålt fort, så att du kan köpa en ny bostad. Men jag gissar att du redan nu kikar runt lite. Det är ju köparens marknad just nu, både på gott och ont i ditt fall. Så jag håller alla tummar och tår:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nio är även min normala vaknaup-tid eftersom jag är en nattuggla, men just nu är allt uppochnervänt så inget känns normalt. Jag ser så fram emot när allt detta är över.

      Radera
  14. Det driver på hos dig undan för undan går med allt vad det innebär - välkommen säger jag med tanke på turnèn 🤗
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Karlstad är absolut med på turnélistan.

      Radera