tisdag 22 juni 2021

En fråga för skyddsombudet?



Jag tillhör det fåtal som inte tittar på fotbolls-EM, men i och med att Göran följer det slaviskt så kan jag inte undgå att se en del. Något som jag lagt märke till är sittplatserna för programledarna. De sitter uppflugna på höga barstolar. Visserligen finns det ryggstöd, men så opraktiskt att sitta så högt och inte kunna sätta fötterna på golvet. Nu vet jag inte om de hoppar ner och går och sätter sig i några sköna fåtöljer där de kan följa matchen efter att de diskuterat klart. Det hoppas jag verkligen...för deras egen skull...och framför allt för deras ryggars skull.


Vilken skillnad det är mot när skidtävlingar kommenteras. Då sitter alltid experterna i soffor eller mjuka fåtöljer. Andre Pops har varit inblandad i båda sporterna. Det skulle vara kul och veta vad han anser om sittbekvämligheten i de olika programmen. Som ni förstår är jag inte så värst intresserad av varken fotboll eller skidor eftersom jag mest intresserar mig för hur kommentatorerna klarar av att sitta så länge. Det talas ju så mycket om ergonomiska sittplatser på jobbet. Jag undrar vad en sjukgymnast hade haft för åsikter i detta fallet.

24 kommentarer:

  1. Du är som jag inte intresserad av fotboll,utan kollar omgivningen istället :-)
    SV..hmmm det händer mig också ganska ofta :-)
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken tur att vi alla har så olika intressen.

      Radera
  2. De kanske sitter på höga obekväma stolar för att inte somna. hihi...
    Skidskytte är kul att titta på, andra sporter blir som för dig, då mannen tittar så kanske jag sitter med.
    Ha en bra dag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skidskytte kan jag också titta på nån gång.

      Radera
  3. Själv är jag som din make, jag följer fotbolls-EM slaviskt. Varje match som sänds tittar jag på. Det spelar ingen roll om Sverige deltar eller ej, jag tittar ändå. Och i år har det varit extra bra då vi har det så svalt och skönt i TV-rummet.
    Jag håller med om stolarna. Vi har barstolar vid köksön och där sitter jag inte allt för länge, för mig känns det i knäna.

    Kram och en fin fortsättning på tisdagen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mitt intresse är ju mode och hantverk och det vet jag att många absolut inte gillar. Så bra att vi alla kan välja det vi gillar bäst.

      Radera
  4. Både Patrik och jag är helt ointresserade av fotboll. Men det är svårt att ungå det när alla andra följer det slaviskt ��
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de flesta verkar väldigt intresserade. För mig är det helt obegripligt.

      Radera
  5. Själv har jag tittat med ett halvt öga bara och varken noterat stolar eller annat ;-) Dock skulle jag föredra en skön soffa för egen del!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med...då kunde man sova sig genom matchen.

      Radera
  6. Sitter ofta i tv-rummwt när det är fotboll. Me.st sparkande, inte mycket att se... men nålen får jag koll på. Ska kolla på möblemanget nästa gång. H
    Har inte noterat de dåliga stolarna. Soffa vore väl att föredra för långa sittningar. Eller bekväma stolar! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar också sysselsätta mig med annat när det är fotboll på TV.

      Radera
  7. Jag har inte tittat alls, inget som intresserar mig, men dina åsikter anammar jag. Mycket märkligt att sitta på barstolar. Det gillar jag inte alls, vill ha markkontakt.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill också känna marken under fötterna.

      Radera
  8. Din analys roar mig mycket mer än några som jagar efter en boll....fast det är knappt man vågar skriva det....för det kanske är diskriminering? Ha en bra eftermiddag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går inte att gilla allt, men huvudsaken man hittar sin grej.

      Radera
  9. Man kan ju undra. Här i Spanien har vi sett en del fotboll på spansk tv och då är det matcherna vi ser. Inget för eller eftersnack men det finns säkert det också. Och de spanska kommnentatorerna ser vi inte så jag vet inte hur deras ergonomiska arbetsställning är.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har alltid tyckt att det där "snacket" är så löjligt. De är som om de diskuterade stora världsproblem.

      Radera
  10. Hahaha! Så observant du är! Hade också tänkt att göra ett inlägg om kommentatorerna, expertkommentatorerna, deras klädsel men först och främst deras kvalitet. Stolarna de sitter på har jag inte tänkt på, men visst har de ryggstöd och fotstöd. Nu ska jag förstås kolla lite extra. Ser ofta inte studiosnacket i fyran, då jag inte gillar deras sändningar.
    Vad jag reagerat på att de inte sitter betydligt bekvämare i Vinterstudion, de är mera ledigt klädda också. Varför kavaj och slips nu? Nåt jag inte förstår.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har rätt...konstigt med skillnad i klädsel.

      Radera
  11. Jag ser ju sällan på sportsändningar sedan jag blev ensam, men jag tror nog inte att jag hade reagerat på hur kommentatorerna sitter. Du är verkligen observant!
    Ha en fin onsdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fotbollsmatchen tittar jag ju inte på så det får bli nåt annat när jag ändå sitter där.

      Radera
  12. Ha ha.... är som du inte på något sätt intresserad =) Inte min man heller... så har inte gjort dessa observationer ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänker på så mycket annat under matcherna och då dyker det upp sånt här,

      Radera