söndag 19 augusti 2012

Fotoutmaning-Huvudsaken

Jag deltar för första gången i en fotoutmaning hos Edith och jag. Temat är Huvudsaken.


Barnbarnsbilder har jag massor av och själv kan jag sitta och titta på dem hur länge som helst. Den lille vite, lurvige, sömnige godingen i soffan är mitt första "barnbarn". Han heter Santos och är min dotters hund. Han börjar bli lite till åren kommen nu, men är fortfarande med på allt bus. Han har varit Rasmus enda "kusin" i många år och de har haft väldigt kul ihop. På bilden tar de igen sig efter ett arbetspass. Den ene "brandmannen" tar sig en lur, men huvudsaken är ju att de båda har hjälm på huvudet och är redo att rycka ut om det blir larm.

Andra som visar bilder på temat hittar du här.

16 kommentarer:

  1. Raringar under huvudsakerna:)

    Ha en fin söndagsfortsättning!
    Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Naturligtvis instämmer jag.......barn och djur är det bästa som finns.

      Radera
  2. Det var ju en bra bild! Och huvudsaken är huvudsaken, hjälmar är bra att ha, också när man cyklar :-)

    SvaraRadera
  3. Vilka små sötnosar i hjälm!
    Det var ju en trevlig vinkling på temat.

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick ju en chans att visa en bild på mina barnbarn igen.

      Radera
  4. vilken härlig bild på dina barnbarn :) och det är ju också huvudsaken :D
    Sv: det är lätt att tro att plattor ska vara så enkelt att ha, jo de är enkla att ha :) men tar inte bort allt arbete för det
    kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Barnbarn är viktiga personer i mitt liv.

      Radera
  5. Vilka fina små brandmän men varsin hjälm och allt! Det är viktigt att ha utrustning, den dag som larmet går och brandmannen får göra en insats!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gäller att ständigt vara beredd.

      Radera
  6. Vilken härlig bild! Så kul att du ville vara med i utmaningen.
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag är gärna med flera gånger. Detta var jättekul.

      Radera
  7. Härlig bild på två som är redo att rycka ut!!Vilken tur att du inte hade fyra av varje att passa.. Nattikram!

    SvaraRadera
  8. Det borde bli pris för det gulliga kortet med huvudsakerna på plats i soffan. Du berättar väl hur det går?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte för mig att det är en tävling. De har alltid så kul teman, så man får fundera ett bra tag för att komma på nåt, och alla har så olika tolkning. Hade passat dig som har fantasi och är bra på att fota.

      Radera