måndag 25 juni 2012

Som vanligt


Nu är allt som vanligt igen. Rasmus är hemkommen från sin semester och jag dyker upp som gubben eller gumman ur lådan här på bloggen. Ibland är hjärnkontoret tomt, och då är det lika bra att stänga ner för påfyllning. Rasmus har varit iväg en vecka med sina föräldrar. De hyrde en stuga i Småland och kom hem nu i helgen. Han har visserligen ringt mig varje kväll och berättat vad han gjort, men det är inte riktigt detsamma. Jag behöver lite inspiration på nära håll. Han har alltid så mycket att berätta och så många kul ideér. Då får hjärnan jobba för högtryck, för att sortera allt. Jag tror det är mycket nyttigt, för jag är rädd för att den kan skrumpna ihop och mögla annars om den används för lite.

Det är ganska länge sedan jag började på min Luxemburgpromenad, men nu i helgen har jag kollat upp hur långt jag har kommit. Jag har ca 35 mil kvar. Med andra ord så har jag inte varit så flitig som jag borde. Men nu gäller det att ta det långa benet före. Den 20 oktober ska jag nämligen gå på bröllop i Luxemburg. Det är storhertigens son som ska gifta sig, och det vill jag inte missa. Jag brukar klaga på att det är så svårt att hinna rita av de tjusiga klänningarna när de svassar förbi på TV, så Ina föreslog att jag kom ner och skissade i verkligheten i stället. Såna bra idéer nappar jag alltid på. Dessutom får jag ju träffa Zoé. Bröllopet är bara en bonus. Skulle det visa sig att det blir snålt med tiden så finns ju alltid SAS där som en räddande ängel.

21 kommentarer:

  1. Så skönt att du är åter! Blev lite orolig...Men nu förstår jag, klart att man mellan varven behöver fylla på hjärnkontoret! Kan du fatta att de så lätt sinar i detta kontor på äldre dar...*fniss*..
    Önskar dig en bra vecka och var rädd om Dig!
    Kram & vink från mig.
    Ps: så mycket roligt du har att se fram emot i oktober.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tur man har barnbarn. Det händer alltid något kring dem. Det ska bli kul att gå på bröllop.

      Radera
  2. Jag har också saknat dig. Men givetvis måste man få lämna datorn då och då. Det var ju iallafall midsommar.
    På Junexhuset finns faktiskt inget annat än tyg. Men är man intresserad av det, tycker jag de har bra priser och en hel del att välja på.
    Nu får du ladda hjärnkontoret, så du kan komma med litet undefundigheter.

    SvaraRadera
  3. Vad då semester?? Ska hon ha det??Får säga till henne att ta ut en ledig dag imorgon!Klart att du ska ner till bröllopet!! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ta du också ledigt då och håll henne sällskap.

      Radera
  4. Bra förslag men då får det bli onsdag för Kjell är hemma imorgon och då är det 24timmars passning.. Kram!

    SvaraRadera
  5. Har saknat dig.
    Men här har du en till som är lite lat med bloggandet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland har man inget speciellt att skriva om och då är det lika bra att vänta tills ideérna börjar flöda igen.

      Radera
  6. Jaha, vad skall en ann säga nu? Här har jag nästan haft dåligt samvete för att jag inte har hunnit med att gå på besök, men nu ser jag att det var rent av onödigt:)
    Så skönt att jag inte har missat särskilt mycket.
    Luxemburgpromenaden, det var tack vare den jag hittade till din trevliga blogg.
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  7. så du ska ta hjälp av flyget istället :) mm, visst kan man fuska om man vill :)
    förstår att det känns bra att Rasmus är hemkommen igen
    kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det lutar åt flyget. Lite fusk kan man kosta på sig ibland.

      Radera
  8. Äsch... det är ju bara 35 mil kvar... det går du i ett nafs :)
    Så skönt att allt är som vanligt igen... att Rasmus är hemma igen alltså - så välkommen tillbaka :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han ringde tidigare ikväll och undrade om han kunde vara här i morgon. Jag känner hur energin kommer tillbaks nu.

      Radera
  9. Min spirea kan inte vara svårskött. Den bara växer o växer. Egentligen är det ju bladen som är fina på den. Jättebra att ha i buketter med andra blommor. Tänk om det lät bli att regna imorgon. Så bra blir det väl inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade behövt skaffa fler växter, men det är inget kul att gå på plantskolor i det hör blöta vädret.

      Radera
  10. Det låter spännande med bröllop!
    Och du, fortsätt promenera! Det är en nyttig och gratis motion.
    Pratade med en äldre dam, ca 75 år, och hon sa: jag går och handlar ofta, hon har 1 km till affären, och sen bär oftast 2 kassar med 2-3 kg i vardera handen, och behöver jag inte styrketräna! HÄRLIGT!
    Vi läs jag, som är bilburen till butiken, borde lära av henne!
    Kram Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man får riktigt dåligt samvete när man läser om sådana energiknippen.

      Radera
  11. Men så spännande att åka ner till Luxenburg och få vara med om ett sånt bröllop. Du får traska på ordentligt nu, så du kommer fram i tid :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om det bara inte hade regnat så fruktansvärt!!!! Jag blir ju dyngsur.

      Radera