Igår var det också premiär för Slaget om Sverige. I alla år har jag följt PÅ spåret med Ingvar Oldsberg och Björn Hellberg, så jag tänkte att det skulle säkert bli ett intressant program denna gången med. Idén med att bara ha frågor om Sverige är inte alls dum, men det går nog att hitta lite svårare frågor. Det ska gärna var så att man känner sig extra intelligent när man svarar rätt. Programmet kommer säkert att ta sig i fortsättningen,men.................alla dessa reklamavbrott! De fördärvar hela programmet. Jag undrar hur många program mitt tålamod varar.
Vilken tur att På spåret inte hackas itu likadant. De nya programledarna är superbra och jag gillar de finurliga frågorna. Risken att jag ska svara rätt på så många frågor här är inte så stor, det beror nämligen helt på resmålet. Däremot gillade jag när det var nästan bara kändisar som tävlade. Det är kul att se en berömd person i en annan situation än man är van vid. Tänk bara så imponerad man blev av Stefan Holms kunnande. Jag är inte alls förtjust i valet av tävlande den här gången. Än så länge har det varit för många för mig helt okända personer. Då kan man lika gärna ta han som bor nedanför backen eller de i huset på nästa tvärgata. Man ska känna att man "nästan" är bekant med den tävlande, även om det bara är jag som har läst om henne eller honom i tidningen och personen i fråga inte har en susning om vem jag är.
Jag håller helt med dig, TV4 är hopplösa med sina reklamavbrott. Jag brukar knäppa över till SVT1 när det blir reklam. Alla avbrotten är på ca 5 minuter, så det är bara att hålla en öga på klockan.
SvaraRaderaSlaget om Sverige var väl sisådär tycker jag och det beror nog till en del på alla avbrott, det blir lite rumphugget på något sätt.
Kram och trevlig måndag!
Jag gillar På spåret bättre, men man får kanske ge det här nya programmet en chans.
SvaraRaderaTV-reklamen är verkligen dålig. Ibland är det så man skäms för dem som tillverkat det eller som köpt den idiotiska reklamen. Tror de verkligen att folk går på allt de visar?
SvaraRaderaHar inte följt På spåret alls i år, för jag har kikat på de där amerikanerna som släktforskar och reser i Sverige istället. Det är ett lättsamt och samtidigt roligt program och utan reklamavbrott.
Jag tror reklamen "skrämmer bort" många tittare från programmen.
SvaraRaderajag är också så trött på denna reklam på TV
SvaraRaderaden är för ofta och alltför länge, och ofta känns det som om reklam-inslagen sammanlagt är lika lång som själva programmer
och skulle man vilja byta till en annan kanal under reklamen, så är det oftast reklam på den kanalen också
( förutom för svt förståss )
undrar hur mycket de tjänar på denna reklam egentligen
kram