måndag 17 mars 2014

SPA



I går eftermiddag plockade jag fram sax, borste och shampoo. Det var dags för ett bad, för man kunde nästan inte se att det var en liten vit vovve jag passade. Jag ropade på Santos och han kom skuttande glad i hågen. Han visste ju inte vad som väntade honom.


När jag lyft upp honom i badkaret och duschat honom såg han så ynklig ut. Shamponeringen gillade han inte, utan han riste på sig hela tiden, så jag hade minst lika mycket skum på mig som han. Till sist var vi då klara och jag tog fram ett badlakan. Jag torkade så mycket jag kunde, men när han kom upp på golvet så riste han på sig igen, och jag upptäckte snabbt att jag hade nog inte torkat honom alls. Sen blev det rallyspring i huset med högt motorljud och avtorkning på alla mattor....ungefär som när tävlingsbilarna kör in i depån för att  byta hjul. Santos tog sig bara en extra torkning, sen rusade han vidare. När han tröttnat och äntligen stannat upp lyckades jag fånga in honom. Jag tror inte att han ogillade att jag fönade honom, för han satt väldigt stilla, men att klippas och borstas däremot gillade han inte det minsta. Han rullade ihop sig som en boll, så jag kom inte åt att borsta honom mer än på ryggen. Mage och ben var helt förbjudna områden. När jag försökte ställa honom upp bara ramlade han ihop i en hög....precis som en lealös trasdocka. 


Han visade tydligt att jag var inte hans kompis längre. Det gick inte att ta fel på den blicken och det ansiktsuttrycket. För att bättra på mina odds så fick han några extra Frolic. Jag hade egentligen tänkt baka cupcakes, men det hann jag inte. Det får bli till nästa Spabehandling. Då kanske Santos tycker det är värt besväret att lida pin för att bli fin.


26 kommentarer:

  1. Hahaha...! Kan se hela spa - upplevelsen framför mig... och du... så häftiga cupcakes! Tror han förlåter dig... speciellt om han får några Santoskopior att smaska på :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska försöka baka sådana cupcakes. Jag tycker de ser så kul ut.

      Radera
  2. Skrattar gott, för jag kan se Santos fara runt och torka sig. Vår Grim gjorde så när han var våt.
    Fina spännande cupcakes.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min hund Milou gjorde samma sak när jag badade honom. Det finns tydligen inga badlakan som torkar en hund helt torr.

      Radera
  3. Skönt nu har det slutat att snöa,graderna har krupit upp till +7 så nu verkar det som snön ska rinna bort,med fart,,solen är lite klen men den käkar rätt bra på snön..Haé Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker vintern kan hålla sig borta nu.

      Radera
  4. ÅÅååååå, jag bara döööör!!! Vilken rolig bild, och Santos är då för söt!
    Tack för dagens skratt och för rar kommentar hos mig.

    /Anette

    SvaraRadera
  5. sådana rallyspring blir det här också när jag badat mina :) och tänk dig när det är två vovvar som springer omkring så där och triggar upp varandra, då ligger inte en enda matta där den ska :)
    kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Jag kan se det framför mig.

      Radera
  6. Såna rallyspring gör töserna också Men dom är korthåriga så det blir inte så blött överallt!! Men ovänner blir vi vid kloklippningen! ..........................Här är det också blåst!! Det blåser in en massa grus i ögonen.. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppade över kloklippningen denna gången.

      Radera
  7. Näämen så gulliga bakelser - eller rättare nio stycken nyfödda (nygräddade) små Bichon frisé, ha ha ha
    så jätte gulliga och fiffig idé. Jag blev tvungen att säga till mina barnbarn att gå in och kolla din blogg idag.
    Min kusin hade en sådan Peppe i 16 - 17 år (blev gammal) vi har en film när vi badade honom, där blir det också mycket tjut och skratt. Tack för denna roliga berättelse Gunnel.

    Igår skrattade jag också åt min dotters Marias inlägg när hunden Max möter en flickhund första gången.
    Kolla min blogglista > Ett hus på Klippan < heter hennes blogg.

    När man har hund då har man alltid en massa roligheter tillsammans.
    Må gott, kram/ Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Santos är 13 år men fortfarande busig. Hoppas han blir det i många år till. Det stämmer att man har mycket kul med en hund.

      Radera
  8. Jag känner doften av våt hund och schampo ända hit. Ser framför mig hur ni rallyar på.
    De där hund-kakorna är ljuvliga. Det måste du nog få till nästa gång Santos ska på Spa:)

    Vindstilla, småkyliga men vårliga Ålandshälsningar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Santos är mjuk som angora och luktar så gott nu. Tror nog att han gillar mig bättre idag.

      Radera
  9. Svar
    1. Det händer så mycket kul när Santos är här.

      Radera
  10. Tur du varvar trevligheter med otrevligheter.
    Du berättar på ett underbart vis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Hanna! Nu liknar Santos ett litet angoranystan.

      Radera
  11. Vad bra att både pannan och diskmaskinen fungerar igen. Lider av samma åkomma, därför har ingen diet lyckats här heller ;) Sportig spa-upplevelse med många rush :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. För tillfället funkar allt i huset. Jag brukar inte bli så pigg när jag badat så jag far runt i hela huset.

      Radera
  12. Det är nog bäst att baka cupcakes till nästa SPA-dag!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  13. TUR att du har en liten hund! Det var inte kul när jag hade min 35-kilos Basset och det var lerigt ute...
    Härliga cupkakor!
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
  14. Santos är perfekt storlek...som en leksakshund.

    SvaraRadera