onsdag 30 oktober 2013

Konstutställning


Att gå i skogen är nästan som att besöka ett konstmuseum. Där finns otroligt mycket vackert att titta på, och det ser inte likadant ut året om. Dessutom står det bänkar lite här och där så man kan sätta sig och beundra konstverken.


Konstkritiker pratar ofta om att det finns djup i tavlorna, och det tycker jag man ser tydligt här.

Trädstammar kan ha de mest fantastiska mönster.



Även rötterna kan se helt olika ut och sträcka sig långt iväg.


Var den här roten får sin näring ifrån har jag inte kunnat räkna ut.


Trädkronorna visar upp mycket snirklingar och färger, och i natuen passar allt...inget är varken för mycket eller för lite eller har fel färg.


Något som jag däremot inte tyckte passade in var den här "moderna konsten".


På konsthallar är tavlorna markerade med nummer och röda prickar när de blir sålda. Jag såg samma sak inne i skogen, men det har nog en annan förklaring.



23 kommentarer:

  1. Så fantastiska konstverk! Där kan man strosa - eller sitta - länge och bara njuta...
    Och alldeles gratis dessutom. Härliga bilder!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skogen är en nödvändighet för mig.

      Radera
  2. Vilken vacker skog! Lövskog är mycket finare än barrskog. Fina foton har du tagit också. Du är duktig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det blir lite mer liv i en lövskog.

      Radera
  3. Naturen är nog den skickligaste av alla konstnärer. Fina bilder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här blir allt vackert utan människors inblandning.

      Radera
  4. Tänk - den kommentaren som är precis innan - precis så tänkte jag skriva. Nu kan jag bara hålla med.
    Mycket vackra bilder. Trädet som kryper ur berget är härligt. Vilken växtkraft.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är obegripligt hur det kan växa där.

      Radera
  5. Jag kan ju inte annat än hålla med...Jag älskar ju skog och natur som du vet...Lövskogar nere i Skåne är fantastiskt vackra. Men jag tycker att våra djupa barrskogar här i Småland är vackra på sitt sätt och även blandskog har sin charm....Fina bilder som alltid!
    Kram

    SvaraRadera
  6. På Söderåsen har vi blandskog, och det är fint tycker jag. Även om barrskogen blir lite mörkare så gillar jag den. Djupt där inne hittar jag alltid mycket pysselmaterial.

    SvaraRadera
  7. Jag vet inte hur jag ska äta Ginko. Eller ha det utvärtes.

    SvaraRadera
  8. naturen är den allra vackraste "konsten" man kan tänka sig :) härligt vackra bilder du visar
    kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är alltid lika tjusigt ute i naturen.

      Radera
  9. Jag är också fascinerad av träd, stammar, rötter, lövverk, ja allt! Men jag är avis på att du har löv kvar i träden, här står dom nakna och fryser nu. Alla löv är samlade på marken och efter regnen är det riktigt slirigit och halt på gångvägarna nu. Även i skogen är det lätt att slinta på hala trädrötter.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag bor ju ganska långt söderut så det tar lite tid innan alla löv ramlar ner.

      Radera
  10. Hejsan Gunnel !

    Vilken fin lövskog med fina färger och former.

    Älskar att gå i lövskog, fast det finns djur i den med.
    Stora djur såsom älg har jag fått vara med om att se,
    för Dennis min dåvarande man sa stå still och se rakt fram.
    Tog lång tid, sedan såg jag den en ståtlig tjur.
    Fick nästan björnfrossa-

    Älgkor med kalv är farligare än tjuren.Han blev
    attackerad en gång när han var ute för att plocka
    svamp, han tog upp en granstam och gick mot henne.
    Då tvärvände kon och försvann.En timme efteråt kom
    chocken. Han blev skraj.

    Prinsen ligger aldrig i min säng numera,
    han är trygg i sig själv. Har flera ställen som han huserar på-

    Nu har jag bytt plats till den andra, men den var hård,stum och avskyvärt
    obekväm. Hoppas jag får den nya före fem veckor.
    Ska de bygga den först. Ska väl inte behöva ta så
    lång tid från Stockholm till Södertälje. Bor ju inte i Kina.

    Hösten är skaplig.Idag kom min dotter med båda barnen,
    vi fick umgås ett par timmar, han hälsa på Morfar och handla åt honom.
    Han fick bjuda på pizza 5x60kr dyrt. Har kvar i kylen.
    Fick en stund ensam med dottersonen ögonstenen,
    även när vi skulle handla godis åt Morfar, men han missförstod och trodde det var åt
    honom, han fick ju plocka en påse åt sig till Bus el godis .
    Morfar skulle ha ett kilo det blev knappt hälften, ska köpa på
    Netto åt honom, har fått kosing.
    Hans dåliga hjärta gör att han orkar ingenting, då måste han väl ha
    en annan medicin tycker jag.Men han väntar på kallelse.
    Förmaksflimmer,
    glad för mitt friska hjärta-

    Bara andningen som är jobbig.

    Må så gott
    Kram Mi



    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det härligt att gå i skogen och spännande när man träffar på lite djur.

      Radera
  11. Kan bara hålla med - naturen är det allra vackraste vi har... och dina bilder visar så fint en del av den... helt underbart!
    Är ju själv en riktig "skogsmulle" med skogen alldeles utanför dörren... älskar skogen och njuter liksom du av allt vackert som finns :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är avkopplande att ta en skogspromenad.

      Radera
  12. Jamen visst, naturen är fantastisk, både estetisk upplevelse och frisk luft. enligt forskning så mår vi bra av att vistas i skog, blodtrycket går ner och humöret upp. Den där siffran kan mycket väl vara en numrering på ett pass för jakt, om detta är mark som det jagas på. Kanske ett älgpass.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Längre in i skogen vet jag att de jagar både hjort och vildsvin.

      Radera
  13. Här har vi också träd med siffror på,jag har alltid undrat vad det betyder.Det kan ju inte vara någon som springer omkring och räknar träden!!.. Kram!

    SvaraRadera