söndag 14 oktober 2012

Fotoutmaning

Söndagens tema i fotoutmaningen hos Edith och jag och Mamma med ambitioner är STAPLAT.


På mina promenader i skogen går jag ofta förbi den här stensamlingen. Det är ingen riktig stengärdsgård utan mer bara en hög av staplade stenar. Den har funnits där så långt tillbaka jag kan minnas och är snart dold under all växtlighet. När man tänker på sten så tänker man automatiskt på något hårt. Men det intrycket tycker inte jag man får av den här högen. Stenarna ser så mjuka och ombonade ut med sin gröna mossa.

Fler som visar bilder på temat STAPLAT hittar du här.

30 kommentarer:

  1. Det var väl fyndigt på temat staplat. Jag vet inte vad det är för fotoutmaning du har skrivit om flera ggr tidigare. Är det en tävling?
    Blir det ett inlägg till innan resan? Fin åkpåse du sytt. Du är duktig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ingen tävling. Man får reda på ett tema hos de här två bloggarna varannan tisdag och sen sätter man in sin bild på söndagen. Det är så kul att fantisera ihop motiv till deras teman. Alla är välkomna att delta. Jag kommer nog att blogga ända fram till sista dan, ifall jag hittar nåt att skriva om. Kul du gillade åkpåsen. Precis som du så är jag ju helt såld på att sy.

      Radera
  2. Härlig bild- jag älskar sådan här runda, mjuka, mossbeväxta stenar :)
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns mycket vackert att se på i naturen.

      Radera
  3. Kul med utmaning:) Ska kolla in de bloggarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De har alltid så fyndíga teman som kan tolkas på så många olika sätt.

      Radera
  4. Håller med om att dessa stenar ser väldigt varma och goa ut. Ska kika in på den sidan. Ha en fin Söndag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kommer att hitta många kul tolkningar på temat.

      Radera
  5. Härligt stapel tema ! Vackert . Tack för titten hos mig.,på så vis hittade ju även jag hit !

    SvaraRadera
  6. Fint foto! Jag skickade in foto till något som hett Fototriss men det var en tävling. Jag misstog mig nog när jag trodde att själva "motivet" var avgörande men jag tror det mer handlade om det fototekniska, synd, för jag kan inte med min enkla kamera ta så tekniskt fina bilder (kanske finns den möjligheten men jag har inställt på auto).
    Missade ditt tidigare inlägg. Måste säga att du är väldigt duktig att sy och så kreativ....//M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är inte heller nån mästerfotograf, utan det är mer tur än skicklighet när dte lyckas. Därför gillar jag den här utmaningsformen, för där kan alla vara med. Sömnad och handarbete över huvud taget är min stora passion.

      Radera
  7. Jag googlade på Elbogen keramik och hittade en del. Det verkade som om det skulle vara lätt att hitta figurer på loppis o liknande o inte verkar de vara så attraktiva. Men det avgör man ju själv, vad man tycker om. Jag arbetade ju kort tid o verkstaden höll ju på länge, så det är väl inte så troligt att du skulle ha just min. Jag kan inte läsa vad det står under min. Men står det BA under din, skulle det kunna vara jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska läsa lite mer om Elbogen. Jag har hittat en del på loppisar och det beror lite på var man hamnar, för på vissa ställen är de ganska dyra.

      Radera
  8. Vacker stenmur, gillar mossan sååå mycket. Du har tagit en jättefin bild på veckans tema!

    Sv:) jag gillar mina plåtburkar och får inte nog av dem. Det finns alltid något spännande som man kan fylla dem med.
    Kul att du oxå samlar......

    Söndagskram från mig till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ser mindre stökigt ut när man samlar småsakerna i fina burkar, och det finns ju otroligt många tjusiga modeller.

      Radera
  9. Ja du det stämmer. Tänk vad naturen kan skapa mycket fint bara av sig självt.
    Mysigt promenad väg.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är aldrig så tillkonstrat i naturen. Man får mycket idéer bara genom att gå en promenad i skogen

      Radera
  10. åh det är lite roligt det här med fotoutmaningen , att man plötsligt tänker på saker som man vanligvis inte tänker på ...som ex då vad det finns här i välden är staplat ..*skrattar..kul som omväxling .

    Pernilla På Piazzan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag det var verkligen kul att se hur andra tänker sig staplade saker.

      Radera
  11. Så vackert! Där vill jag sitta och dingla med benen!

    SvaraRadera
  12. Håller med! Så vackert med den ulliga mysiga mossan. Underbar bild!

    SvaraRadera
  13. Fantastiskt fint! Det är på sådana ställen som tomtar bor säger en av mina vänner.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får kanske titta lite mer noga nästa gång.

      Radera
  14. Så fint! Staplar i naturen och jag håller med, stenarna ser verkligen mjuka ut.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  15. Idag har jag sett staplar av de mest skilda slag. Jättekul!

    SvaraRadera
  16. Så fin bild på stenarna...det ser så mysigt ut med den gröna mossan på dem
    kram och ha en fin fortsatt vecka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man upptäcker ständigt nya saker när man promenerar i skogen.

      Radera