söndag 11 december 2011

Till Salu


Svensk Fastighetsförmedling har ett stort antal lite annorlunda hus till försäljning. Dessa husen kan i stort sett alla ha en chans att bjuda på, även om en del objekt är kyrkor och historiska byggnader. Beskrivningen av husen är ganska lika.

Grund: Bomull och socker
Stomme: Bränd deg
Bjälklag: Pepparkaksdeg
Fasad: Sockerglasyr
Takbeklädnad: Marsipan eller mini nonstop
Hängrännor: Kristyr
Fönster. Enkelglas av gelatin
Ventilation: Självdrag
Uppvärmning: Stearinljus

 Ett av husen hade visst fått lite fuktskador, men säljaren lovade att leverera ett helt nybyggt hus vid köp. Här behöver inte TV jaga några fuskbyggare, och arga snickaren kan stanna hemma med sitt dåliga humör och amatörpsykologsnack. Alla intäkter går till BRIS. Ett kul och bra inslag i julkommersen.

8 kommentarer:

  1. Vilket fint hus.
    Jag beundrar de som kan konstruera olika konstverk med pepparkaksdeg

    SvaraRadera
  2. Jag har aldrig lyckats få ett pepparkakshus att hålla ihop. Är nog ingen bra snickare.

    SvaraRadera
  3. Då är vi 2 snickare med tummarna mitt i handen

    Det lutar nog åt att jag fixar ett läkarintyg imorgon.
    Det kan vara värt den extra utgiften, för risken är att det är snorhalt imorgonbitti igen. Och jag vill inte gipsa något ben

    Ha en fortsatt bra dag

    SvaraRadera
  4. Riktigt bra idé...

    Köpte enfärdig ats på Maxi förra året och den fick jag till riktigt snyggt!
    I år skippar jag det...

    Sv....De var faktiskt riktigt oförskämda. Vi bjöd våra goa grannar som tack för hjälp och lån av hagar och innan jag bokade ringde jag och hörde mig för om presentkorten vi har kunde användas och fick till svar: -JA.....
    Sen när det blev dax för betalning så tog de inte presentkorten!! Tror nästan det var icke ordinarie personal, för de var under alla kritik!

    HA nu en go kväll!

    Kramkram

    SvaraRadera
  5. Det var ju ett riktigt fint hus, man kanske skulle lägga ett bud....

    SvaraRadera
  6. mm, jag har sett en sådan annons ett annat år :) det är ett bra initiativ när det går till BRIS
    kramar

    SvaraRadera
  7. Det var verkligen en fin idé och hoppas de säljer många hus. Fin är i alla fall den på bilden.

    SvaraRadera
  8. Synd att dom inte gick ett steg längre. Dom kunde ju ha hyrt lägenheterna så hade intäkterna blivit större
    Kram

    SvaraRadera