onsdag 21 september 2011

Jag skulle kunna starta kamerabutik


Det har varit ganska lugnt på erbjudandefronten ett tag, men nu har det tagit fart igen. Ett tag var det mobiler och hushållsmaskiner av allehanda slag som jag antingen hade vunnit (även om jag mig veterligt inte deltagit i någon tävling) eller kunde få helt gratis. Misstänksam som jag är så raderade jag alltid de mailen. Efter ett tag fick jag ett ganska syrligt mail, att de fattade inte varför jag inte ville ha varorna. Någon hade nog en dålig dag, antar jag. 

De sista veckorna har jag fått massvis av erbjudanden om att få hemskickat kameror...helt gratis naturligtvis. Idag kom två mail till. Det ena var så fullt med stavfel så jag höll på att få ett mindre nervsammanbrott. Alla datorer har väl ett stavningsprogram, som man kan ta hjälp av? Det är kanske inte hela världen det här med stavning och grammatik. Det kanske bara är jag som är arbetsskadad. Hur som helst så hamnade mailet i papperskorgen. 

Ett nytt försök att "luras" upptäckte jag idag. Enligt mailskrivaren så hade de fått en kamera i retur från mig. Den hade jag vunnit i måndags! Vilken tur jag tycks ha!!!!!!  Jag fick förståss vara så snäll att betala 9.50kr i porto om jag ville att de skulle skicka kameran till mig igen.

 Men jag vill inte vara så snäll.

13 kommentarer:

  1. Varför vill ingen skänka kameror, mobiler och hushållsmaskiner till mig? Jag känner mig orättvist behandlad och lite mobbad!

    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  2. Oi, er du også så heldig? Jeg trodde det bare var meg. Jeg vinner på lotto i utlandet nesten hver dag og har antagelig millioner som står og venter på meg. Jeg trenger bare betale et lite gebyr for å få pengene, men siden jeg er så gjerrig har jeg enda ikke innkassert pengene.

    SvaraRadera
  3. Haha! Jag förstår att du är besviken, Ingrid. Vi är några stycken som har en otrolig tur att vinna stup i kvarten. Visst känner man sig som en lyckans ost, Ingunn?

    SvaraRadera
  4. Tusen takk for språkhjelpen, det var til stor nytte! :-)

    SvaraRadera
  5. Jag förstår inte. Varför får du en massa saker? Jag menar, 9:50 (fast femtioöringen finns inte längre har jag hört) för en systemkamera! Var är haken?

    Jag har blivit utsatt för ett bluffakturaföretag. Där handlar det om 24000. Inga småpengar inte.

    Svar: Så roligt att höra! Jag blir så glad, tack för att du berättade.

    Ha det så bra du med

    SvaraRadera
  6. Himla trist marknad det här! Idag blev jag uppringd av någon som ville erbjuda mig gratis finansiell rådgivning. Och jag som är så förvillad var på väg att tacka ja. Han ville ju bara ha min emailadress i utbyte. Och jag tänkte att om jag lämnar ut jobbmailen så är det riskfritt. Men när jag väl tackat ja till det så ´berättade han att om jag var nöjd efter tre månader så skulle jag få förlängt avtal till en kostnad av 750 SEK och då spjärnade jag emot. Nej och nej och nej!

    SvaraRadera
  7. Jag måste säga att jag är ordentligt less på alla korkade erbjudanden. Har hört så många historier om personer som blivit skyldiga en massa pengar, även om det sades från början att det var helt gratis. Men lurendrejare har väl funnits i alla tider.

    SvaraRadera
  8. Jag vill oxå ha kameror :) jag får nog skaffa mig en själv, har bara en enkel digitalkamera men vill ha en mer avancerad sak.
    JA hösten har kommit till Gotland, men i helgen ska det visst bli sommarvärme och den 9 okt åker vi till turkiet så det längtar jag efter just nu..ha en fin torsdag

    SvaraRadera
  9. Att åka till sol och värme låter inte alls dumt.

    SvaraRadera
  10. Ja välkommen i klubben. Skulle jag nappa på mailen skulle jag aldrig behöva gå utanför dörren. Än har jag inte fått något erbjudande om kamera men mat, telefoner, skrivplattor, kläder,tv, filmer....listan kan göras hur lång som helst.
    Dom får väl ta nya grepp nu när var och varannan har nix till reklam och skyltar på dörren
    Ha en fin dag

    SvaraRadera
  11. Man måste ju säga att de som skickar ut de här mailen är väldigt energiska. De slutar aldrig.

    SvaraRadera
  12. Vad jag känner igen detta. Jag har också kastat en massa email där jag vunnit både mobiler,diskmasiner, Kameror och till och med har jag vunnit 100 000 och 50 000 i månaden ett helt år och hyran betald i ett år. Utan att vara med i någon tävling. Det verkar som detta var ganska vanligt.Nu hamnar alla direkt i skräpposten. Dockan jag skrev om i förra inlägget var försvunnen dagen efter ifrån trädet. Jag hoppas att det är rätt barn som hittade den.Ha det bra.kram/Anita

    SvaraRadera
  13. Vi är tydligen en stor skara som skulle kunna få en massa gratispresenter....ifall vi inte var så misstänksamma.

    SvaraRadera