onsdag 7 september 2011

Jag är trendig


I varje fall när det gäller frisyrer. I Lokaltidningen stod en liten notis om höstens hårmode. Det är modernt med lite längre hår och gärna i röda nyanser. Jag hade tänkt klippa mig, men jag får kanske tänka om. Färgen är inga problem...jag färgar mitt hår i röda nyanser så ofta jag får tillfälle till det. Dessutom var det allra senaste att håret skulle se ostrukturerat ut. Vilken tur! Då är jag trendig redan när jag stiger upp på morgonen, för då är mitt hår ostrukturerat med stort O. 

13 kommentarer:

  1. Så praktisk å være så trendy, med hår som på bildet over slipper du å bli bekymret om du skulle gå deg vill i skogen, du hadde jo blitt funnet med èn gang. :-) Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Ostrukturerat är mitt hår mest hela dagen, men färgen är helt fel. Hela jag är nog totalt ute ;)

    Kram och tack för gratulationen!

    SvaraRadera
  3. Egentligen struntar jag i trender. Bäst att vara så man trivs.

    SvaraRadera
  4. Hahahahaha,äntligen ett mode som passar! Jag sitter fortfarande i nattsärken och mitt röda hår står på ända....då betyder det alltså att idag är man "hot" ;-)Tror jag struntar i att klä på mig också,tsss!

    SvaraRadera
  5. Hahaha! Du kanske startar ett nytt klädmode på kuppen.

    SvaraRadera
  6. Ja du men vilken uppenbarelse att möta vid frukostbordet. Blev lite nostalgisk av bilden. Lyckotroll var mina favoriter i barndomen. Dom luktade på ett speciellt vis inte parfym men väldigt gott

    SvaraRadera
  7. Ja, de var mycket söta och hade all världens färger på håret.

    SvaraRadera
  8. vilket gulligt litet troll :-)
    Kommer ihåg att min syster samlade på sådana, de är så söta

    Kul hur modet med håret och frisyrer växlar..och minns när jag var yngre hur jag ofta bytte hårfärg
    och gjorde det själv plus permanentningar vilket inte alltid blev så lyckade.
    en gång t.om jag blekte håret...
    vilket inte blev så snyggt på mig..och dessutom höll jag på att förstöra håret så det bara bröts..
    och jag gick gråtande till frissan som kunde som tur var fixa det med klippning och fixa tillbaka till min egen hårfärg igen.
    Numera färgar jag bara håret ibland men inget annat gör jag själv
    kul minnen som dök upp :-)
    kram

    SvaraRadera
  9. Jag testade också att bleka mitt hår när jag var tonåring, men det blev kycklinggult.

    SvaraRadera
  10. Skönt att läsa att ostrukturerat hår är mode, för det stämmer med mig. Det vill inte som jag vill längre och det är bara att gilla läget. Men röd är jag inte...var det en period i mitt liv, men det var ingen bra period, så jag väljer bort det och är mest naturligt råttfärgad och ibland får jag ett ryck och gör ljusa slingor.

    Fint att läsa att andra gör som jag....fyller tanken i strykjärnet och tycker det räcker när tanken är tom. Tyvärr gör jag det lite för sällan och högen växer sakta, så jag skulle behöva göra detta lite oftare bara.

    SvaraRadera
  11. Gomorron på dig!
    Hoppas att du är helt kurant nu! Men det är inte underligt att man blir lite snuvig i detta varannan dags väder.

    Så då ska jag kika efter någon trendig kvinna när jag är och handlar då...

    Tack!

    Kramar

    SvaraRadera
  12. Hej !
    Dom där små trollen med sina stora ögon, som fanns eller kanske finns i alla storlekar och utseende.
    Minns min Dotter när hon var punkare, då hade hon köpte en rosa krullig peruk.Som jag satte på mig och Madeleine sminkade mig som en punkare, när maken kom hem höll han på att få slag, Sa bara rakt ut. Nej, inte en till.
    Jag blev jättesnygg, ville maken skulle ta ett kort på mig, tyvärr hade han ingen film i kameran.Typiskt.


    Kram Mi

    SvaraRadera
  13. Hade varit skoj att få se ett sånt foto.

    SvaraRadera