måndag 26 september 2011

Fruarna i Stepford

De här Stepfordfruarna tycker jag har en del gemensamt med Hollywoodfruarna, New Yorkfruarna, fruarna från Östermalm eller fruarna från var-som-helst. De är overkliga. Så som deras liv skildras i TV är det inte många som kan nicka igenkännande. Är deras liv intressant? Så pass intressant att det kan sändas säsong efter säsong i TV? Det tvivlar jag på. Jag tror faktiskt inte att jag är den enda människan som är totalt ointresserad av vad de har för sig. 

10 kommentarer:

  1. God Morgon! Håller med dej!! Jag har en inneboende lat kärring här.Jag möter henne då och då i spegeln.Försökte göra en deal med henne igår,att hon skulle lägga i tvättmaskinen medan jag var på sånggruppen och vattengympan.Men ack tvätten låg på samma ställe...Då får vi hoppas att din dag fortsätter att vara bra! Kram!

    SvaraRadera
  2. Det måste vara hennes syster som bor här då, för jag känner igen det du skrev.

    SvaraRadera
  3. Jag ryser när jag ser både bilden och TV-fruarna.I den svenska varianten av housewife borde man polisanmäl galningen med lilla dottern,grrr! Näää jag säger som du...orkar INTE!
    Kramar om och önskar dig en skön tisdag :-)

    SvaraRadera
  4. Håller med dig. Det är rena barnmisshandeln.

    SvaraRadera
  5. Ibland så står man där och vet inte vad man ska skriva om, det är lite frustrerande men jag kommer väl igång igen hoppas jag, fick lite skrivet nu på eftermiddagen. Roligt att du läser min blogg

    SvaraRadera
  6. Ja, ibland kan det vara helt tomt på hjärnkontoret, tycker jag. Men rätt som det är så händer det nåt. Egentligen tycker jag det är kul att läsa om vilka vardagliga saker som helst. Alla ser det ju på sitt eget sätt.

    SvaraRadera
  7. Jag är heller inte intresserad av vad dessa Hollywoodfruar osv. har för sig
    Allt är så ytligt och ointressant....
    Ibland har jag tittat på dem på TV...men då mest som underhållning ;-)
    och skulle absolut inte vilja byta med dem...föredrar mitt lilla enkla liv
    kram

    SvaraRadera
  8. Det klipps nog rejält i inspelningen, men det som visas ska ju spegla deras liv hur skruvat det än är.

    SvaraRadera
  9. Kan hålla med dig. Det blir lite för mycket fruar. Tyvärr så är det väl så att när en kanal startar och får många tittare hänger de andra på med halvtaskiga vaianter Ett år till och vi ser inget av dom då har nästa trend tagit över
    Ha en fin dag

    SvaraRadera
  10. Du har säkert rätt. Undrar vad de ska hitta på nu...eller vilka repriser som ska sändas.

    SvaraRadera