tisdag 26 juli 2011

Ursviken och Åstorp...samma kommun?



Idag kom ett sånt här skumt mail igen. Det var från Kirsten Alström den här gången, vem det nu är. Jag är tydligen i final i en tävling jag aldrig hört talas om. Jag och 8 andra lyckans ostar från Ursviken!!!!! Vadå Ursviken?!?!? Har ingen aning om var det ligger. Jag har bott i Åstorp i snart 50 år och aldrig hört talas om att det fanns ett annat namn på samhället. Jag var tvungen att leta på nätet och fann att Ursviken hör till Skellefte kommun. Det är ju inte precis nån grannkommun. Närmare bestämt är det 125 mil dit och tar ca 14 timmar dit med bil. Inget ställe jag väljer att veckohandla på. Om jag bara skrev in mina uppgifter (aldrig i livet) så kunde jag vinna ett presentkort på 10 000 kr att handla mat för i valfri matbutik i Ursviken. Då får jag skippa allt fryst antar jag, för det hinner töa innan jag kommer hem igen. Men det är ett krux till. Det står på Wikipedia att det finns en endaste gata i Ursviken och på ena sidan ligger Coop och på den andra sidan en pizzeria. Hur blir det då med det där att handla i valfri matbutik? Menar de att jag ska köpa hem ett lass med pizzor? Jag kör nog till Hyllinge i stället. Visserligen får jag betala allt själv, men det är bara 7 km dit.

5 kommentarer:

  1. Gudskelov att du har huvudet på skaft för du anar inte hur många som gör tvärtom,brrrr.
    Köp nåt gott i Hyllinge och njut av dagen,kram!

    SvaraRadera
  2. Det ska jag göra i dubbel bemärkelse. Idag kommer min dotter, som jag inte sett sen i julas, hit.

    SvaraRadera
  3. Till och från är det väldigt svårt att kommentera här får se om det går idag.
    Sicken sötnos, hoppas att ni har det bra och det var väl lite att ta i att handla i Ursviken!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Har lagt det på hyllan. Kör vidare med Maxi.

    SvaraRadera
  5. Har vunnit smartphone! Lurendrejerier! Här fås inget gratis! Vet inte hur många ggr människan mailar om detta! CI

    SvaraRadera