lördag 4 juni 2011

Rött kort



När Rasmus kom hem till mig igår, så undrade han om jag hade nåt gult och rött papper. Han ville göra kort, sa han. Naturligtvis så skar jag till 2 kort; ett av varje färg, och funderade väl inte mer på vad han skulle använda dem till. Han samlar på fotbollsbilder, som han sätter in i ett album, så jag antog att det var något han skulle ha där. Till saken hör att jag inte är ett skvatt fotbollsintressserad, men det struntar han i. Han plockar fram sitt album varje gång vi ses och berättar om spelarna och vilken plats de har i laget. På kvällen var det fotbollsmatch på TV och den fick vi ju inte missa. Jag plockade fram min kamera för att få några bra bilder på honom, som jag kunde lägga in på hans blogg. Han tyckte nog att jag blev för närgången, för han tog fram sitt gula kort och visade mig några gånger. När inte det hjälpte åkte det röda kortet fram. Då fattade jag galoppen och lade undan kameran. Hade nog inte varit så dumt om man kunde använt rött kort ibland, när man tycker saker och ting bara är för mycket.

2 kommentarer:

  1. Kan tänka mig flera tillfällen när de korten hade kunnat komma väl till pass...

    SvaraRadera
  2. Jo du det var en bra ide. Ska nog tillverka några egna att använda på barnbarnen när dom sover över
    Nästa gång får du smyga dig på honom som en papparazzi
    Ha en fin kväll

    SvaraRadera