måndag 13 juni 2011

Det ska vi fira!


Varje dag finns det något att fira. Tro för all del inte att det ligger några djupare tankar bakom detta uttalande. Det FINNS faktiskt nåt att fira varje dag. Vi har ju skippat Annandag Pingst i Sverige, men det finns så många andra länder som firar den dagen, och det är klart att vi måste sympatifira. Skulle man bara hålla sig till födelsedagar och namnsdagar inom släkt och vänkretsen och de större högtiderna blev det inte många firardagar på ett år. Varje dag året om finns det alltid något land som har en helgdag av något slag. Det är bara att hänga på. Sen har ju alla de här "hittepåfirardagarna" också kommit till som Nalledagen, Kanelbullens Dag, Pannkaksdagen m.m. Klart att de ska uppmärksammas.

I morgon är det den 165:e dagen på året. Det är väl värt att fira?

4 kommentarer:

  1. Klart att man ska fira! Idag skall jag fira för mig själv med en go räksallad, för gubben ska titta på bollsparkande!

    Sv.....Ja det var ett gäng chicken till poliser som lät mig som f.d polis och kompisen, två medelåders springa runt och jaga tjurar...

    Ha en härlig måndag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hejsan Gunnel!

    Så trevligt att du tittade in till mig och tack för din kommentar!

    Vi är nog ganska många "pantertanter" som bloggar och pysslar med våra hemsidor, men vi märks inte så mycket bland alla modebloggande tonåringar.

    Jag gillar att blogga och jag började med det när jag gick i pension. Det har blivit min ventil och mitt andningshål.

    I bloggen kan jag skriva vad jag vill, men jag gör det under ansvar, för jag är ju helt öppen med vem jag är och jag vet att det är många i min närhet som följer bloggen.

    Jag vill att den ska vara personlig, men den får inte bli för privat.

    Jag har läst lite här hos dig och gillar verkligen ditt sätt att skriva och lär säkert komma tillbaka.

    /Ingrid

    SvaraRadera
  3. Du har så rätt, man kan fira alla dagar. Alltid finns det något smått och gott i vardagen som förgyller livet. Vi firar inte Annandag Pingst här i Finland heller nu för tiden.

    SvaraRadera
  4. Vilken bra ide. Gäller bara att hitta saker som man verkligen vill fira.
    För i morgon kommer jag på en sak. Min sambo som är lärare har examen i morgon. Om en vecka får vi all tid i världen tillsammans. Till i augusti i alla fall
    Glatt firande på dig imorgon

    SvaraRadera