torsdag 26 maj 2011

Vem är Erik?


Allt som oftast får jag mail från personer jag inte känner. De senaste veckorna är det Erik som har stått för korrespondensen. Första gången erbjöd han mig en mobil om jag bara klickade i att jag ville ha den hemskickad. Som alla andra gånger så struntade jag i det. Efter bara några dagar kom en påminnelse om det här erbjudandet. Ingen reaktion från min sida. Efter ytterligare några dagar skrev han att: nu hade han skrivit till mig flera gånger och han fattade inte varför jag inte bekräftade det. Hoppsan! Där fick jag mig en tillrättavisning. När inte heller det funkade så la han ner projektet.

Men han ger sig tydligen inte. Idag fick jag ett mail att jag är i final i en tävling och erbjuds ett sprillans nytt kylskåp. Rubriken på mailet är: Varför kan vi inte leverera det sprillans nya kylskåpet till Gunnel? Ja, antagligen för att jag inte vill ha det. Men jag är nog lite för misstänksam. Jag skulle kanske kunna få utbytt alla mina köksgrejor, och sen fortsätta med ny mobil, kamera, dator och TV. När det var fixat har jag en del i källaren som behöver bytas ut. Min mangel är på upphällningen. Tror jag ska tipsa Erik om det. 

1 kommentar:

  1. Nää, jag skulle inte lita på Erik, jag är övertygad om att han har baktankar. Inte med en bakmaskin alltså.

    SvaraRadera