fredag 20 maj 2011

Övning ger färdighet....kanske


Baby Spice har visst vrickat foten, så hon är tvungen att "limpa" runt med hjälp av kryckor, läste jag på nätet. Det heter väl ändå linka eller halta? Limpa får mig bara att tänka på Skogaholm. På en bild av henne i tidningen såg hon trots det ganska glad ut när hon stödde sig så elegant på kryckorna. Så elegant kan jag också se ut ......så länge jag står still. Det är när jag ska försöka förflytta mig framåt med hjälp av de här pinnarna som eländet börjar. Jag har tränat och tränat, men jag får inte kläm på när jag ska sätta fram kryckan och när det är dags för foten att ta ett steg fram. Kvinnor brukar kunna göra mer än en sak samtidigt....men det kan inte gälla när det är kryckor inblandade. Jag bara trasslar in mig och min stil påminner mer om Bambi på is. Det är mer praktiskt att hänga på en kundvagn när man handlar eller använda bilen så mycket som möjligt. Det är inte helt riskfritt att gå med kryckor. Man kan bryta benen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar