fredag 8 april 2011

Stjärnstatus


Chansen är nog väldigt liten att jag ska bli ombedd att skriva mitt namn och lämna hand- och fotavtryck på Hollywood Boulevard. Men idag har jag i varje fall lämnat både fingeravtryck och skrivit min namnteckning hos Polisen i Ängelholm. Jag upptäckte nämligen att mitt pass slutade gälla förra veckan. Så enkelt det är nu att förnya ett pass. Allt fixas på ett ställe bara man har det gamla passet och sitt körkort med. Nästa vecka kan jag börja planera utlandsresor igen. 

De som får äran att lämna sina avtryck på trottoaren i Hollywood är hyfsat välavlönade människor. Det är möjligt att de inte själv har den uppfattningen. Jag läste nämligen att en aktiemäklarfirma i USA hade gjort en undersökning bland 1000 välbeställda hushåll som hade tillgångar på i genomsnitt 22 miljoner kr. Nästan hälften av dem ansåg sig inte som förmögna, medan andra hälften av den här exklusiva skaran var ganska nöjd. Varför gör man en sån undersökning bland folk som har så vansinnigt mycket pengar? De lever ju inte i den verklighet som de flesta andra gör. Det hade varit bättre att fråga människor med normalinkomst. Då hade resultatet garanterat blivit helt annorlunda. De som inte var nöjda tyckte att de hade behövt 47 miljoner kr för att känna sig rika. Jag har inte så stora krav. Jag hade nöjt mig med 46.

1 kommentar:

  1. Tycker nog att 46 miljoner är ett ganska stort krav jag.... Det räcker väl med 40? :-)
    Men man får kanske satsa på Monopol-pengar...

    SvaraRadera