fredag 22 april 2011

En lång fredag


Eftersom det är Långfredag idag, så har jag försökt hålla mig till lite gamla traditioner. När jag var barn fick min syster och jag inte leka några högljudda lekar den här dagen. Mina föräldrar var inte religiösa, men de var uppfostrade på det här viset och tyckte att det var helt ok. Jag tyckte att detta var årets absolut längsta och tråkigaste dag. Inga affärer var öppna och biografer och nöjesställen var igenbommade. Konstigt nog höll detta på ända fram på 60-talet. Nu är det som vilken annan dag som helst. Och varför ska det egentligen inte vara det? Det kan väl aldrig vara fel att ha kul?

Jag har bara valt ut vissa delar av det gamla firandet. Det där om att man inte skulle göra så mycket den här dagen och äta väldigt enkel mat. Därför tog jag en lååååång sovmorgon idag och fortsatte med en lååååång frukost. Har inte gjort många knop under dagen och ikväll tänkte jag se en lååååångfilm. Maten har varit väldigt spartansk idag. Till frukost: bröd, till lunch: bröd och sill och till middag tänkte jag plocka en pizza ur frysen och slänga in i micron. Väldigt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar